Søndag den 1. marts 2020

Tidligt oppe igen i dag …. jeg er gået op i restauranten hvor morgenmaden serveres og den er ikke åben endnu , men jeg går ind og sætter mig ved et bord med min I-pad …. jeg tager ikke noget mad eller kaffe , jeg respekterer selvfølgelig at der ikke er åbent endnu …..

Vi skal i dag sejle over til “ Koh Larn “ og se denne Ø . Vi har bestilt turen med speedbåd og den koster 660 bath ( ca 145 danske kroner ) , men så er prisen også med mad ovre på Ø’en .

Lige ved Pattaya i Thailandbugten ligger Koh Larn , der også er kendt som ” Coral Island ” . Ø`en er fire kilometer lang og to kilometer bred og kan prale af smukke strande med klart vand og et kupèret og skovklædt tærræn .

Der er hoteller og bungalows ved flere strande , for dem der ønsker at blive længere tid på Ø`en . Ø`ens største landsby er Na Ban , hvor også de fleste af dens beboere bor.

Vi skulle sejle klokken 10:30: og vi skulle mødes nede ved hende som solgte os turen og det var lige ved vejen op til hotellet . Her sidder vi og venter på at “ vores båd “ kommer ind til stranden ….

Der sad en “ ældre dame “ nede ved stranden , som åbenbart var hende der styrede det med bådene . Hun skrev dette symbol på vores hænder , som betød at vi havde gratis mad ovre på Ø’en og så tog hun et billede af os samlet . Det sendte hun til en dame ovre på Ø’en , således at hun kunne se hvem der skulle med båden tilbage igen – SMART .

Så er vores båd ankommet indtil strandkanten , der var flere end os der skulle med denne . Båden havde 2 motorer , hvilket jo nok betød at den ville lægge lidt mere roligt i vandet . Vi kom ombord og sejlede ud .

Vi havde dog ikke sejlet ret lang tid før båden sejlede ind til en stor platform , som lå ude på vandet . Vi fik besked på at vi skulle skifte båd her . Hvorfor vi skulle dette fandt jeg ikke ud af . Vi blev spurgt om vi ville købe en tur med faldskærm efter en båd og der blev svaret “ Nej “ . Vi kunne godt se inde fra land , at de sendte folk op med faldskærm efter en båd herude . Men om det var derfor de sejlede os ind til platformen her ved jeg ikke . Men vi kom over i en anden båd og sejlede videre . Det var en lidt mindre båd med kun 1 motor . “ SHIT “ tænkte jeg , hvordan kommer dette nu til at gå…… og skulle vi nu ud på en længere gyngetur ?

På vores tur ud til Koh Larn kom vi forbi forskellige både og her ses en af disse . Hvad denne båd bliver brugt til kan være lidt svært at gætte på . Der ses 2 rutchebaner bagerst på båden .

Fru Larsen har squ aldrig været vild med det der sejlen og jeg kiggede flere gange på hende , for at se om ikke smilet kom frem på et tidspunkt :mrgreen:

Vi ankommer til Koh Larn. Bådføreren sejler speedbåden ind til sådan en flydebro og ber os om at gå i land . Men vi var blevet lovet , af hende vi købte turen af , at de ville sejle helt ind til land med båden , da Jens har dårlig ryg og ikke kan gå på de der flydebroer . Det siger jeg til bådføreren og han starter båden igen og sejler helt ind til land . Vi aftaler at komme tilbage igen klokken 15:30 og en dame henter os og viser os hen til nogle strandstole m som var med i prisen . Vi får også besked på at vi skulle spise klokken 12:00 og hun viser os hvor vi skal spise .
Vi smider os i stolene og kader roen falde over os .

Det var en megaflot strand herovre på Ø’en og der var helt klart og lækkert vand .

Vi går straks ud og bader i det flotte vand .

Klokken 12:00 går vi op i en restaurant for at spise frokost . Vi havde købt mad og drikkevarer med i prisen . Altså var der sejltur herover + strandstole + mad + vand eller cola + turen hjem igen for 660 bath pr, person hvilket svarer til 145 danske kroner .

Der var lidt forskelligt på bordet til frokosten … der var bl.a. denne hele fisk .

Jette har altid et målebånd i sin taske og det drillede vi hende lidt med og spurgte hvad hun egentlig brugte dette til . Hun svarede hurtigt at nu kunne hun jo f.eks. måle fiskens længde her :mrgreen:

Til frokosten var der også disse kyllingestykker her .

Der var også en suppe , som var lidt stærk for nogle helt ok for andre .

Der var vandmelon til dessert .

Her ses køkkenet som havde tilberedt maden .

Efter frokosten bliver der igen badet i det lækre vand .

Der bliver også solbadet lidt . På billedet ses Lene – Kirsten og Torsten .

Klokken er 15:30 og vi skal ind til Pattaya igen .

Vi forlader Ø’en i rask fart .

Vi ankommer til Pattaya igen …. en fin dag på en lækker strand …..

Efter sejlturen sætter vi os lige ved hotellet og får noget koldt at drikke .

Vi mødes igen klokken 19 og snakker lige kort om hvad vi havde lyst til at spise .

Burger King bliver nævnt og det er så det vi gør i aften . Vi skulle ikke gå så langt fra hotellet for at komme dertil .

Efter aftensmaden var der nogle der skulle forbi en skrædder og bestille tøj – andre skulle kigge på andre ting bl.a. her i Central Festival …… så vi blev delt i 2 hold og det er jo fint at man kan gøre dette . For selv om man rejser sammen , behøver man jo ikke hele tiden at skulle de samme ting .

Dem der var i Central Festival sluttede aften på Starbucks .

Tak for i dag og tak for at du kiggede med .

2 Replies to “Søndag den 1. marts 2020”

1. Ser ud til at i har haft en god dag, jeg tænker at du Poul skulle tage med til skrædderen og få syet en pæn skjorte, så du ligner Jens og jeg