Onsdag den 4. marts 2020

Jeg er nede ved morgenmaden klokken 05:15 og restauranten er åben , men morgenmaden er først klar klokken 06:30 og det ved jeg jo , så jeg sætter mig bare ved et bord med min I-pad og redigerer nogle billeder . Vi har booket en tur i dag , men ved endnu ikke om vi kommer afsted . Jette er jo syg og vi tager ikke på tur uden hende , så jeg afventer lige besked fra hende omkring situationen . Jeg har været nede og spørge om hvornår ham fra “ tur-skranken “ på hotellet kommer og i receptionen sagde man at han kom klokken 8 eller 9 …..men jeg skal jo lige høre fra Jette inden jeg gør noget . Klokken er nu 07:45 og der må også snart komme nogle fra holdet ned til morgenmad . Kirsten og Torsten har lige været forbi . De har været ude at løbe og ville lige høre om der var noget nyt omkring turen i dag . Men det havde jeg jo ikke …. men forventer at have det indenfor det næste kvarters tid .

Klokken er nu 08:20 og alle er kommet til morgenmaden . Jette er også kommet ned til morgenmad . Hun er ikke helt frisk endnu men 80 % cirka , men vi har besluttet at aflyse vores tur i dag og tage den senere på ugen ….. vi skal da have alle med på turen ….

Jeg gik ned til receptionen og aflyste vores tur og det var der slet ingen problemer i , “ sagde de “ . Så kigger vi på dette igen senere på ugen.

Vi vil være ved poolen her ved hotellet i formiddag . Strandene i Thailand har ingen strandstole / solvogne om onsdagen . Regeringen har besluttet at strandene har “ hviledag “ om onsdagen og fri for turister . Men så har vi da heldigvis poolen .
Vi vil senere i dag tage en tur ind til Floating Market og kigge.

Fru larsen på vej mod poolen med sin luftmadras

Vi var ved poolen hele formiddagen . Vejret var perfekt som altid – 30 grader og fuld sol . Man var simpelthen tvunget til at gå i vandet en gang imellem for at blive kølet ned .

Ved poolen
Pool området
Børnepool

Vi spiste frokost på en lille restaurant med navnet “ million restaurant “ . Vi valgte et nyt sted i dag , man skal jo variere sin kost lidt :mrgreen:

Klokken 14:30 ville vi gå op på værelset og lige blive kølet af , inden vi skulle videre i programmet . Da jeg lige var kommet ind på værelset – ringer telefonen på værelset og jeg tager den . Det var ham personen nede fra udflugtsskranken på hotellet . Han sagde at jeg ikke bare kunne annullere turen i dag , uden at skulle betale , når det var med så kort varsel . Jeg fortalte ham at receptionen havde annulleret turen for mig og at de sagde at det var ok . Han blev ved med at snakke og så sagde jeg til ham , at jeg nok hellere måtte komme ned til ham og gøre denne snak færdig .
Jeg gik så ned til ham og han fortalte mig at han ville miste sin troværdighed hos dem han arbejdede sammen med , hvis han bare annullerede turene på denne måde . Jeg diskuterede lidt med ham – han var ikke sur – og til sidst siger jeg til ham , at han bare kunne fortælle mig hvad jeg skulle betale , for så fik han pengene omgående og så ville jeg gå ned i byen og booke en ny tur et andet sted . Det sad han lige og tænkte lidt over . Vi blev så enige om at jeg bookede en ny tur ved ham og så var alt OK . Men han ville have hele beløbet betalt nu . Jeg sagde til ham , at jeg så lige ville hente pengene på værelset . Jeg hentede 2500 bath på værelset , som vi i forgårs aftalte at turen skulle koste . Jeg fik han til at skrive en kvittering til mig og jeg bad ham skrive de steder vi havde aftalt at vi skulle køre hen . Han skrev det hele ned og så skrev han 2000 bath :mrgreen: ……. jeg betalte ham 2000 bath ( 440,00 danske kroner ) og gik smilende derfra . Prisen på turen var lige faldet med 500 bath :mrgreen:

Manden som solgte mig turen og snød sig selv .
Kvittering for turen
De steder vi skal hen på turen
Den altid smilende reception

Sidst på eftermiddagen tog vi ind Floating Market i Pattaya .

Billedet herover er et “ arkivfoto “ fra Floating Market i Pattaya . Lene og jeg har været der flere gange . Der plejer at være mange mennesker . Bådene plejer at sejle i større mængder …. sælgerne plejer at være aktive og i det hele taget plejer det at være en rigtig god oplevelse at være der….. men rygterne og pressens omtale af “ corona virus’ en “ har sendt dette sted til “ tælling “ . Der var ingen mennesker på stedet , intet liv – sælger sad og hang og man kunne tydeligt læse deres frustation i øjnene på dem . Det var jo deres levebrød …… tillykke til pressen for at have ødelagt så meget i turist branchen …….

Men alt dette skal ikke ødelægge min fortælling om stedet , så den kommer her :mrgreen:

Ved indgangen fik alle målt deres temperatur – man måtte ikke lukke nogle ind med “ tegn på feber “ som kunne være tegn på “ corona virus “ …..

Vi morede os over dette og ingen af os “ gik da heller ik i fælden “ og vi kom alle ind .

Der er mange boder på stedet og vi kigger os rundt .

I vandet ligger der både , som sælger forskellige produkter … dog var der ikke så mange både i vandet , da vi var der denne gang .

Spændende madvarer sælger her …. på billedet er det “ grillede ande hoveder “ med næb og hjerne . Hvordan de smager kommer jeg nok ikke til at finde ud af .

Der er også “ lady-Boys “ på stedet Som prøver at tjene lidt penge på at blive fotograferet sammen med turisterne …..

Dorthe er ude i en større handel her og beslutningen var svær…. men efter 5 minutters spekulation blev beslutningen taget Og ordren blev kun på en fjerdedel af det den startede med .

Her bliver der solgt mango-is

Turisterne kan købe en sejltur rundt i området og her er et ungt par på sejltur .

Endnu en båd med spændende produkter .

Området er flot – men mangler turister. Da vi ankom til stedet tilbød vores taxa-mand at vente udenfor og køre os tilbage til hotellet igen senere . Jeg sagde til ham at det sagtens kunne tage 2-3 timer inden vi var ude igen , men han svarede at det ikke var et problem for ham . Vi lod ham så vente på os og det var vi glade for , da vi efter en time på stedet var klar til at køre videre .
Vi gav 300 bath ( 66 danske kroner ) forsat komme derud og skulle betale det samme tilbage igen . Utroligt at en taxamand tilbyder at blive holdende og vente for dette beløb . Men han har sikkert regnet ud , at han ikke kunne tjene flere penge andre steder i øjeblikket. Taxa’erne eller grisebilerne her i Pattaya kører næsten “ i røven “ på hinanden . Taxa’erne har numre og skal man tro at dette er fortløbende numre , ja så er der tæt på 700 af disse “ grisebiler “ i Pattaya , så selvfølgelig er de også presset på indtjeningen .

Vi kørte tilbage til vores hotel og spiste aftensmad på en Italiensk restaurant lige ved siden af hotellet . Lene og Jens havde længe snakket om at de skulle have hummere og vi fik lige muligheden for at se denne “ krabat “ her som kostede 2000 bath ( 440 danske kroner ) . Det er mange penge når man ellers sammenligner med hvad man kan få for 2000 bath her i landet og det blev da også kun “ ved synet af denne “ og de valgte noget andet fra menu-kortet .

Her ses hele holdet – Jette var ikke med ude ved “ Floating Market “ da hun stadig ikke følte sig frisk ….. men vi sendte en sms til hende og fortale at vi spiste lige ved siden af hotellet …. og pludselig dukkede hun op og tilsluttede sig resten af holdet …..

Jens har fået syet habit-jakke hernede og den havde han lige hentet . Så vi skulle da lige se den . Og her har vi så Jens i shorts og habit-jakke :mrgreen:

Vi sluttede aftenen hos på Jens og Dorthes værelse , hvor vi nød en øl , samtidig med at vi stod og betragtede de “ letlevende piger “ som i hundredvis bød sig til i gaden ved siden af hotellet og som nogen gange holdt os vågen til langt ud på natten – med deres musik og råb . Vi bor på 7. Sal på hotellet og kan fra vores altaner kigge lige ned i denne gade . Jeg har valgt ikke at skrive ret meget om denne gade , selvom billeder og historier fra gaden her sikkert kunne blive et helt kapitel for sig selv :mrgreen:

Dette var beretningen fra i dag ….. tak for at du kiggede med .