Onsdag den 11. & Torsdag den 12. marts 2020

Så blev det sidste dag på ferien for denne gang . Vores tur nummer 26 til Thailand er snart slut . Vi skal flyve tilbage til Danmark lige over midnat i aften – helt præcist klokken 00:50 . Den sidste dag på ferien plejer altid at være sådan lidt “ underlig “ , for man plejer jo at blive “ smidt ud “ af sit værelse omkring klokken 12:00 og så er man “ hjemløs “ og ved ikke rigtig hvor man skal gøre af sig selv , indtil man kører mod lufthavnen . Meeen med 26 ture til Thailand , har vi jo lidt erfaring :mrgree: . Vi booker vores hotelværelse en dag længere end vi skal bruge . Så har vi værelset indtil vores taxa kommer klokken 20:00 i aften . Så kan vi være ved poolen hele eftermiddagen og gå på værelset efter at vi har spist til aften og klæde om til “ det danske vejr “ og så tjekke ud af hotellet klokken 19:45 .
Det bliver lidt underligt at komme hjem til alt “ det hurlumhej “ der er omkring “ corona virussen “ . Vi har intet hørt om nogen smittede her i Thailand . Når vi googler problemet , kan vi se at der er 53 smittede i Thailand og med et befolkningstal på 69,1 millioner , er det vel bagateller . Det har altså intet fyldt i vores hverdag , men jeg ved at det vil ændre sig når vi sætter benene på dansk jord .
Vi har tænkt os at spørge paskontrollen når vi lander i Kastrup om hvordan vi skal forholde os .

Efter morgenmaden er vi lige forbi vores værelse igen for at gøre klar til poolen . Der er allerede roomservice på vores værelse og vi giver hende 100 bath ( 22 d.kr ) i drikkepenge . Hun bukker og takker og er helt overvældet .

Vi har besluttet at være ved poolen i dag , da der jo ikke er solvogne på stranden i Thailand om onsdagen . Onsdagen er hviledag for strandene her i Thailand . Det var den thailandske regering besluttet . Men poolen er også fin her på hotellet , ja de har faktisk to poolområder på hotellet , men vi vælger det områder der ligger ud mod vejen .

En lille sjov historie : Der har hver dag været en fugl i et træ ved poolen . Den havde en hyletone som var pisse irriterende …. og den gav lyd fra sig med jævne mellemrum . I dag da vi var i poolen , kom der en ambulance ude på vejen med udrykningssignaler på . Pludselig skiftede fuglen til samme lyd som ambulancen :mrgreen: …… jeg er glad for at vi var 3 i poolen der hørte dette ….. ellers kunne man godt tro “ at det var en sang fra de varme lande “ . Men det var altså rigtigt .

Billede fra poolområdet

Vi opholder os i skyggen i dag …..

Når det bliver for varmt – kan vi lige gå i poolen og prøve at blive afkølet , selv om vandet i poolen vel er tæt på 28-29 grader .

Tja – hvorfor nu dette billede ? ….. nu kan jeg godt bringe billedet , da situationen ikke blev så alvorlig som den kunne have været . Vi er tre personer i poolen og Lene ligger på en solvogn ved poolen . Jeg spørger Lene om ikke hun vil tage min telefon og tage et billede af os i poolen . Jeg ser at et bord ved lene’s solvogn står skævt og kan vælte . Jeg skal lige til at sige til Lene at hun ikke skal støtte sig til dette bord , når hun rejser sig fra solvognen og i samme sekund gør hun dette . Hun falder forover og slår hovedet ned mod beton’ en ved poolen . Heldigvis når hun at afværge en del af faldet med hænderne …. men hun er helt nede og ligge . Vi bliver selvfølgelig forskrækket og tænker det værste . Men hun slap heldigt fra det …. billedet som hun skulle have taget af os i poolen … blev i stedet det du ser herover .

Hun får selvfølgelig et par skrammer og lapper disse her …

Også tæerne fik hudafskrabninger …. men billigt sluppet .

Efter forskrækkelsen er vi tilbage i poolen igen .

Nej – Dorthe er ikke isolation :mrgreen: , det er hendes lille rygehjørne ved poolen .

Frokosten indtages ved “ cykelsmeden “ ……… nej , hvad er det nu for noget ?

De sidste mange år har vi på vore ture , mange gange spist på små lokale steder . På Koh Samui var der en cykelhandler der havde en lille restaurant sammen med cykel værkstedet og konen var i restauranten og manden reparerede cykler og når der var travlt i restauranten hjalp manden med at servere …. dette sted blev så døbt “ cykelsmeden “ . Dette navn har så fulgt os på turene og der er så blevet en “ cykelsmed “ på alle vores ture og nu er det altså det lille spisested på hjørnet ved hotellet der har fået dette navn .

Grisebil nummer 1 .

Der kører mega mange “ grisebiler “ i Pattaya . En aften vi sad ved vores drinkssted , så vi grisebil nummer 678 og måske er der flere . Men i dag vi sad og spiste aftensmad , kom grisebil nummer 1 . Jeg var lige hurtig med kameraet og nåede at få et billede af den .

Vi sidder og spiser aftensmad og kan nyde solnedgangen ude over havet .

Vi har tjekket ud af hotellet og er klar til at blive afhentet .

Vores chauffør var ved hotellet i god tid og det var fint . Vi får læsset kufferterne i bilen og kører mod Bangkok .

Vi er ankommet til lufthavnen i Bangkok og det går forholdsvis hurtigt at tjekke ind … der er ikke mange mennesker i lufthavnen .

Vi skulle også tjekkes for feber pga “ corona “ og dette blev vi her ……

Efter at fik målt feber , fik vi et stempel på vores billet om at vi var tjekket .

Lufthavnen i Bangkok var også “ øde “ – forstået på den måde at der var slet ikke det samme antal personer , som der plejer at være .

Vi fandt et sted hvor vi kunne “ smide os “ – så kunne de forskellige lige få handlet lidt og komme tilbage til stedet her ved Starbucks . Jeg købte en kop kaffe og en kage og jeg stavede ellers mit navn stille og roligt – men alligevel gik det galt :mrgreen:

Torsdag den 12. marts 2020

Vi skifter lige dato nu og fortsætter :mrgreen:

Vi er her gået ud til gaten , hvor vores fly holder parkeret . Man kan lige ane det igennem vinduerne her .

Vi er kommet ombord i flyet …… vi havde håbet på et halvtomt fly , hvor vi kunne få en sæderække hver , men sådan var det ikke … flyet er faktisk næsten fyldt op .

Straks vi er kommet i luften – kommer der servering rundt . Her er det drinks der kommer rundt .

Lidt senere kommer der varm mad rundt ..

Efter maden bliver der skruet ned for lyset i flyet og folk sover ….. eller ser film .

Så er der morgenmad i flyet .

Vi lander planmæssigt i Kastrup og siger farvel til sjællænderne …..

Vi andre får lige en kop kaffe og en kage medens vi venter på vores tog til Jylland .

Vi får også lige købt indtil togturen som tager 5 timer cirka .

Vi er kommet i toget til Jylland . Vi er de eneste 5 personer der skal med til Aalborg – så vi har hele vognen for os selv …

Tror at dette billede blev taget fra en forkert vinkel :mrgreen:

Dette var den sidste opdatering fra rejseholdet i denne omgang …. vi håber at “ nogen “ synes at det har været sjovt at følge med på turen ….. og vi siger tak til dem der læste med .

2 Replies to “Onsdag den 11. & Torsdag den 12. marts 2020”

1. Kære Poul og Lene
    Tak fordi vi må følge jeres rejse.
    Vi har været samme steder i Jomtien og omegn, så det er hyggeligt at gense stederne.
    Vi mødtes på Gran Jomtien Palace for to år siden. Jeg er fra Skæve og kender Jens.
    Jeg har benyttet jeres hjemmeside for at få ideer til oplevelser. Vi var i Bangkok, Krabi og Jomtien i januar i år.