Torsdag den 5. marts 2020

Jeg sidder på min plads i restauranten – klokken er 05:15 . Personalet her i restauranten kender mig efterhånden og de smiler til mig med ordene : “ good morning “ . Jeg sidder og skriver tekst til bloggen om dagen i går …. vi har efterhånden fået en del “ følgere “ hjemme i Danmark . Det er lidt underligt at tænke på , at når jeg sidder her tidlig morgen – så er de på vej i seng – dagen før – hjemme i Danmark .

Udsigten fra mit “ lille kontor “ i restauranten .

Efter morgenmaden tager vi til stranden og bliver der til sidst på eftermiddagen . Det er varmt i dag , omkring de 30 grader , men det er dejligt . Vandet er meget klart i dag , når man står på 1 meters dybde , kan man stadig se fødderne i vandet .
Massage-pigerne kommer hurtig frem og tilbyder alle former for massage . På billedet herover er Jens i gang med fod-massage .

Også Lene er i gang med massage og det ser ud til at hun har købt hele pakken . Efter en times tid er hun færdig og må slippe 300 bath ( 66 danske kroner )

Sidst på eftermiddagen ville Lene og jeg tage ind til noget der hedder : Mimosa Shopping Center Pattaya . Vi kender ikke stedet , men har fundet dette på nettet og vi vil godt “ give det en chance “ . Vi splitter os derfor op . Kirsten og Torsten vil over i et center der hedder “ terminal 21 “ og Jens og Dorthe samt Jette vil ind i et center der hedder “ Mikes Shopping “ . Vi aftaler at mødes ved 21-tiden i baren ved swimmingpoolen på hotellet .

På billedet herover kan du læse den info vi har fundet om stedet vi vil besøge .

Klokken 17 går Lene og jeg ned til vejen for at finde en “ grisebil “ der kan køre med os og der går da heller ikke længere end et split-sekund , før der holder en foran os . Jeg spørger om prisen ud til Mimosa centret . Chaufføren siger 400 bath og jeg siger til ham at det er alt for dyrt . Han fortæller mig at det er langt væk . Jeg byder ham 300 bath og så siger han 350 bath . Jeg holder fast på de 300 bath og begynder at gå væk fra ham . Han råber “ 300 bath OK “ ….. det svarer til 66 danske kroner . Vi hopper op på ladet af bilen og kører . Vi kører i en halv time og det var virkelig langt ude . Da jeg skal betale chaufføren giver jeg ham 400 bath , fordi jeg synes at det fortjener han . Han bliver virkelig glad og giver mig hans telefonnummer , så skulle jeg bare ringe en halv time før vil tilbage igen , så ville han komme og hente os …. det siger vi “ OK “ til .

Vi går hen for at købe billet til stedet …. vi havde jo læst at det kostede 600 bath pr. person og det syntes vi egentlig var meget , men hvis det er prisen , er der jo ikke så meget at gøre ved dette .
Vi går ind på billetkontoret og beder om 2 billetter . Pigen på kontoret siger 600 bath for os begge og det betaler jeg og vi går ud . Pigen kommer så løbende efter os og giver os 200 bath tilbage og siger “ special price for you “ …… nåh , fint tænker vi og går videre ind i “ parken , som det jo faktisk er “ . Vi ser hurtigt at der faktisk ingen mennesker er her på stedet …. vi er næsten de eneste der er her . Mange butikker er lukkede og flere restauranter har heller ikke åbent . Jeg spørger en pige der står ved en bod om hvad der lige sker her . Hun siger at det er p.g.a. “ corona virussen “ at der ingen mennesker er og at det er meget skidt for Turistbranchen og hele Thailand . Men nu er vi altså kommet helt herud , så lad os lige kigge på stedet .

Der er nogle flotte bygninger herude , så havde der været mennesker her , var det sikkert et hyggeligt sted at være .

Flere flotte bygninger .

3-D museum ved “ Mimosa Shopping Center Pattaya “

Der var et “ 3-D museum “ derude og vi går ind for at se dette . Det var ikke så avanceret som det vi har set tidlige på denne ferie … men ok ….. vi tog en masse billeder derinde og mange af disse kommer lige herefter .

Efter besøget i 3~D museet går vi igen ud i parken . Der er et show lidt senere og det vil vi også lige tage med når , vi nu var kommet herud .

Vi køber en is og sætter os for at vente på dette show .

Vi går ind til show’et

Der sidder 10 personer og skal se dette show …. ikke meget , men det er jo sådan det er .

Flot show
Der bliver lige taget et par billeder .
Et lille filmklip fra show’et

Klokken 19:20 ringede vi til vores chauffør og han kom og hentede os klokken 19:50 ….. vi kørte så tilbage til vires hotel , hvor vi spiste sen aftensmad …. herover ses Lene’s menu .

Og herover min menu .

Klokken 21 var vi alle samlet i baren ved swimmingpoolen på hotellet og vi kunne lige blive opdateret på , hvad de andre havde oplevet .

Måske den er lidt grov min joke her …. men vi har fundet “ corona “ på hotellet :mrgreen:

Det var hvad jeg havde på programmet fra dagen …. tak for at du kiggede med .