Søndag den 8. marts 2020

Jeg er nede ved morgenmadsrestauranten lidt senere i dag – ja faktisk var klokken blevet 05:30 og jeg sidder ved mit stambord og passer mig selv . Personalet er i fuld gang med at gøre klar til morgenmaden . Der er ikke så mange billeder der skal på bloggen her i dag , så jeg har god tid .

Ved 7-tiden kommer Jens og Dorthe til morgenmad . Der er stor krise hos Dorthe her til morgen …. der er stadig 3 dage tilbage af ferien og hun har kun 1 stk ost tilbage i sin – fra Danmark medbragte pakke ost . Hvordan skal det gå ? . Kan hun klare 3 dage uden ost … følg med i morgen her på bloggen og se hvordan hun overlever dette :mrgreen:

Vejret hernede er blevet ‘en grad varmere for hver dag vi har været her og i dag vil temperaturen nå 32 grader . Varmen betyder at stranden er det bedste sted for os at opholde os . Vi havde heldigvis et par udflugter i starten af ferien og resten af ferien bliver nu “ stranddage “ .

Der er ankommet “ kold vand “ til hotellet….. måske man skulle få dette videre istedet for at lade dette stå flere timer i direkte sol .

Vi er ankommet på stranden og vi har vores faste pladser …. fru Larsen er trukket ud i direkte sol – vi andre opholder os i skyggen :mrgreen:

Vandet er fantastisk …..

Vi kigger lige rundt ….

Vi valgte den lille restaurant på hjørnet ved hotellet i dag til frokost i dag ….. man skal jo variere sin kost siger lægen :mrgreen:

Det var et fint menu kort de kunne fremvise her på dette lille sted …. vi kan bedst lide menukort med billeder på , så ved man nogenlunde hvad man får serveret .

En kold øl og et ølglas direkte fra fryseren …

Og regningen for frokosten , som bestod af “ crispy chicken til mig og spaghetti med kød og tomat sovs til Lene + en stor øl og en cola “ , blev 376 bath som svarer til ca. 83 danske kroner .

Jeg kigger lige rundt , fra min plads ved frokosten .

Vi er tilbage på stranden efter frokosten og ligger på solvognen og nyder livet . Vi hører pludselig en person råbe : police – police . Vi kigger os lidt omkring og tænker : hva’ er det for en idiot , der løber nede ved vandkanten og råber : police – police . Ingen folk reagerer på dette . Vi erfarer så lidt senere at en turist havde lagt sin rygsæk inde på stranden og var gået ud og bade . Da han kommer ind igen – er hans rygsæk stjålet . Det er mega ærgerligt for ham især hvis han havde haft både pas og kreditkort i rygsækken . Men jeg tror godt at jeg kan sige med 100 % sikkerhed , at det ikke er en lokal person der har stjålet rygsækken , men nok snarere en turist . Men surt er det . Vi har kommet i Thailand 2 gange om året siden år 2005 og vi har aldrig fået stjålet noget hernede eller hørt om andre der har .

Vi har nu været hjemme på vore værelser og er efter en times tid i aircondition – nu klar til aftenen .

Der skulle lige veksles penge og det kan man gøre mange steder hernede og kursen på den lokale valuta kan svinge lidt fra sted til sted , men fru Larsen har fuldstændig tjek på hvor kursen er bedst og i dag er det her .

Vi vil i aften spise på en restaurant der hedder “ Kiss fod & drinks “ og den ligger et lille stykke vej herfra ….. vi hyrer en grisebil her og forklarer chaufføren hvor vi vil hen og han svarer , som de fleste chauffører gør hernede ,  … yes yes :mrgreen: . Vi kører et stykke tid  og han kører os et helt forkert sted hen… og vi holder pludselig ved en restaurant med samme navn som den vi søgte , men bare et helt andet sted ,  jeg snakker med chaufføren og forklarer hvor den “ rigtige restaurant “ ligger . Vi kører så igen og da gaden er ensrettet her i området – oplever vi faktisk at komme forbi vores hotel engang mere , inden vi kommer til restauranten …. men pyt , vi havde aftalt fast pris på turen .

Ved siden af restauranten var der en lang overdækket gade og vi får et bord ude i den .

Så har alle fået mad

Min mad blev i aften en “ ikke thailandsk ret “ :mrgreen:

Efter aftensmaden blev vi enige om at mødes på vores “ sædvanlige drinkssted “ klokken 21 og spredtes derfor . Her er Lene i gang med at handle frugt .

En sælger kommer forbi med håndklæder .

Vi er her ved “ Basaren “ i Pattaya . På dette sted sælges der alt , undtagen madvarer . Vi går igennem denne .

Lene prøver sko …. men der bliver ikke nogen handel denne gang .

En hel butik med kopi-varer af dette mærke .

Ure til 100 bath = 22 danske kroner .

Så handles der igen og da der er mangel på turister hernede , kan man lave en god handel . Lene skulle bruge et par ørepropper til sin I-phone , da dem hun havde med herned , var gået i stykker . Sælgeren når at sænke prisen 2 gange inden Lene når at sige noget ,

Vi mødes her i baren klokken 21 …. Lene og jeg gik på gaden ovre ved den side hvor vi spiste og da grisebilerne kører rundt hele aftenen på denne gade … hoppede vi bare på en af disse og kom så kun til at betale 4,40;danske kroner for os begge for at køre de cirka 2 kilometer .
Hvis man bruger de lokale grisebiler og bare hopper på dem kan man komme langt omkring for 2,20 danske kroner pr . person her i Pattaya .

Det var hvad jeg havde plukket ud fra dagen i går … tak for at du kiggede med .