Mandag den 9. Marts 2020

Sidder ved morgenbordet

En ny dag er startet her i Thailand , tiden nærmer sig , hvor vi må erkende at vores ferie er ved at være på slutningen . Vi har knap 3 dage tilbage . Er der noget vi ikke har nået hernede mmså er der nu dette skal nåes . Når vi læser nyhederne hjemmefra , ser vi kun omtale af “ corona “ og vi er begyndt at snakke lidt om m hvad det egentlig er vi kommer hjem til . Skal folk møde på deres job igen eller hvad sker der ? . Men vi har valgt først at tænke over “ corona “ på den sidste dag af ferien …. vi vil helt sikkert også blive præsenteret for nogle “ anderledes regler “ når vi ankommer til lufthavnen inde i Bangkok .
Men lige nu har vi altså stadig ferie og nyder dette .

Situationen omkring Dorthe’s ost har ikke ændret sig . Pakken er tom og hun må vælge af det der er på morgenbordet her på hotellet og det er heller ikke så dårligt . Billedet herover er “ lavet til ære for fotografen “ og Dorthe skal nok overleve de sidste dage hernede .

Vi vælger igen i dag at gå til stranden ….. temperaturen vil i dag stige til nye højder ….. så der er faktisk “ kun vejr til stranden “ i dag .

Massage-pigerne sidder og venter på kunder og sjovt nok sidder de altid der , hvor vi har reserverer solsenge .

Og straks vi har lagt os på solvognene , er de i gang . Lene får her ordnet negle .

Klokken er 12:28 og temperaturen er nu oppe på 33 grader .

Der er mange andre sælgere på stranden også – udover massage-pigerne – og da der er få mennesker i området pga corona-virussen er det klart at man mange gange i løbet af dagen bliver “ overfaldet “ af disse sælgere …. men det er OK , de har det jo svært og skal overleve .

Det er frokost-tid og vi skal finde et sted , hvor vi kan få lidet mad .

Torsten & Kirsten samt Lene og jeg vælger det lille sted på hjørnet ved vores hotel . Her har de god mad til “ små penge “ .

På vej tilbage til stranden igen , kommer vi forbi disse 3 pumper . I hele den periode vi har været her i Pattaya , har de repareret kloakker og er ved at være færdige . Vi gætter på at disse pumper kan bruges til at skylle kloakkerne igennem når de engang er helt færdige .

Sidst på eftermiddagen går vi tilbage til hotellet . Jeg bruger lige lidt tid på at kontakte “ vores taxa-mand “ . Vi skal lige sikre os transport til lufthavnen på onsdag . Men denne opgave bliver hurtigt løst . En kort besked på messenger til taxa-manden og et hurtigt svar tilbage , så var dette på plads .

Vi vil slutte dagen ovre i Jomtien , men inden vi kører til Jomtien , spiser vi på den restaurant der hedder Cabbage & Condoms :  eller oversat til dansk – Hvidkål og kondomer .

393

Den ligger afsides ved stranden og har er en fantastisk beliggenhed . Menuen er en omfattende blanding af vestlige og thailandske retter , og det sociale projekt er inspirerende og respektløs . Sidder man på den åbne etage , er den første ting man bemærker , den fantastiske udsigt over det åbne hav , der er perfekt til frokost, middag eller endda en solnedgangs cocktail .

Den anden ting er de tusindvis af kondomer , som bruges til dekoration i hele restauranten , især de tre mannequiner , som er dækket fra hoved til tå af kondomer og står i døråbningen . En væsentlig opgave for restauranten – er at fremme bevidsthed om hiv i Thailand ,  men det er gjort på en sjov og underholdende måde , der er egnet til hele familien og maden smager fantastisk . Det er nødvendigt at tage en taxa dertil , da den kan være lidt svær at finde .

Ved Cabbage & Condoms

På billederne her kan du se , at alle mannequinerne er påklædt tøj lavet af kondomer .

Restauranten er opbygget i flere niveau’er .

Vores mad er klar …

Vi sidder helt ude ved vandet og får en behagelig brise ind over bordet …. er fantastisk sted at sidde og nyde maden .

Vi slutter aftenen på Night Market i Jomtien . Jens skulle lige have købt nogle ting , som han tidligere på ferien havde set derude . Andre går direkte til “ vores drinkssted “ på markedet og inden længe er vi alle samlet der . Vi tager en taxa tilbage til hotellet klokken 23 .

Det var hvad der blev valgt at skrive om dagen i går … tak for at du kiggede med .